Neat Nonsense

stories to inspire you

(Nederlands) stad van de Winkelcentra, Manila januari 2012

Mijn plan van vandaag: helemaal niets doen. In een stad als Manila is dat vrij makkelijk, want er is namelijk niet veel te doen. Naast een aantal kleine musea, zijn de hoogtepunten hier de winkelcentra. En groot dat ze zijn! Gisteren naar de Mall of Asia geweest en daar uren rondgelopen. Vooral intensief gewindowshopt. Het mooie was het winkelcentrum in het winkelcentrum. Je komt kennelijk aan de buitenkant binnen, maar plots stoot je in het midden van het winkelcentrum tegen een deur aan die je leidt naar het binnenste winkelcentrum! Hoe kan ik dit nu uitleggen? Voor je naar binnen gaat worden je tassen gecontroleerd en dan kan het serieuse winkelen beginnen. De beste, duurste en grootste winkels zitten namelijk in het binnenste winkelcentrum tesamen met de Imax bioscoop. Geweldig gewoon.

Hoe ik ook kan genieten van window shoppen het is veel leuker om daadwerkelijk zo’n gewild item te scoren, in je tas te stoppen en mee naar huis te nemen. Helaas mag ik mijn geld nu absoluut niet verspillen aan onnodige materie en het lijkt me daarom ook niet goed weer naar een winkelcentrum te gaan.

De hele dag doe ik vrijwel niets, behalve lezen. Maar de drang groeit. De drang naar buiten te gaan en geld te spenderen. Tegen de avond lukt het me niet meer de drang te onderdrukken en geef ik eraan toe. Ik loop naar het Greenbelt winkelcentrum op slechts 20minuten loopafstand en kijk mijn ogen uit, terwijl ik naar een restaurant zoek om te eten.

Ik daal neer op een tafeltje van een authentiek Philippijns restaurant. Nu ben ik helemaal geen moeilijke eter. Ik lust alles wel, behalve vlees en vis. Helemaal niet moeilijk hoor… Na een kwartier alle gerechten doorgenomen te hebben met de kelner, heb ik eindelijk een keuze kunnen maken. Er zijn twee gerechten die ze voor mij vegetarisch kunnen maken. Juist ja. Ze moeten het speciaal voor mij aanpassen, want er staan geen vegetarische gerechten op het menu hier! Wel superfijn dat ze die moeite voor me willen nemen. Het was de moeite waard, kan ik nu wel zeggen.

De winkelcentra hier zijn geweldig mooi. Het is alsof je een andere wereld instapt. Van het vieze, drukke en armoedige stadje naar een luxueuse wereld vol pracht en praal, met natuurlijk een prijs die hierbij past. Als Manilees ben je heel wat als je hier je gezicht kan laten zien. Dan heb je iets goeds bereikt. De winkelcentra zijn meer dan alleen een plek om te winkelen. Het is een statussymbool en daarom een must-see.

Next Post

Previous Post

Leave a Reply

Enter Captcha Here : *

Reload Image

© 2023 Neat Nonsense

Theme by Anders Norén

error: Content is protected !!
en_CAEnglish (Canada)