Neat Nonsense

stories to inspire you

(Nederlands) Zwart snot, Manila januari 2012

Wat ik heb gemist in Australie, is dat ondanks dat ik het fijn vind dat alles zo bekend aanvoelt en makkelijk is om je weg te vinden, je je niet snel verbaast over dingen.
Ik ben nog maar net terug in Azie en de chaos slaat me tegemoet. Het verkeer loopt vast, omdat ze een Hollywood film aan het filmen zijn in de stad. Er staan mannnen overal te pissen op straat. Je huid is zwart van de vervuiling en om de tien minuten krijg ik een hoestaanval. Ik zweet me kapot net als iedereen. We stinken samen. Tesamen met alle andere etensluchten die de straten vullen. Overal zijn auto’s. Overal zijn stoplichten en overal staan verkeersregelaars, ondanks dat de stoplichten gewoon werken.
Alles is weer goedkoop en het gat in mijn hand groeit zo hard, dat ik bijna overweeg naar de EHBO te gaan.
De metro loopt continu massaal vol. Alsof iedereen samen tegelijk besloten heeft zijn werk, school of wat dan ook te verlaten en in dezelfde metro als ik te stappen. En er is natuurlijk altijd plaats voor nog iemand. Zit je al krap? Bereid je dan maar voor om praktisch iemand op schoot te krijgen!
Maar wat ik het allermeeste heb gemist in Australasie… Het gratis INTERNET!!! Mensen, mijn blogs zijn weer terug van weggeweest. 😀

Verder Bericht

Vorige Bericht

Laat een reactie achter

Enter Captcha Here : *

Reload Image

© 2023 Neat Nonsense

Thema door Anders Norén

error: Content is protected !!
nl_NLNederlands